Syftet med Åtgärdswebben är att underlätta uppföljning av åtgärder inom programmet. Det är även ett bra sätt att samla och synliggöra information kopplat till åtgärdsprogrammet.
Det finns olika ingångar till Åtgärdswebben beroende på vilken användare man är:
*För att få tillgång till Åtgärdswebben via dessa adresser behöver du först läggas till som användare i systemet.
När du lämnat in uppföljning för din organisations åtgärder i Åtgärdswebben, kan du söka fram denna och få ett utdrag i PDF eller Excel från Åtgärdswebben. Du kan också söka fram uppföljning som lämnats in av andra aktörer, eller se uppföljning för vissa specifika åtgärder som du är intresserad av. Förutom den senast inlagda uppföljningen kan du också söka fram information från tidigare år. Nedan finns guider som visar hur du går tillväga.
Guide för kommuner och externa aktörer
Guide för Länsstyrelsen
Guide för Skogsstyrelsen och Västra Götalandsregionen